Sörpiaci hírek

Új külsővel a dí­jnyertes Soproni

Sörlap.Hu | 2005-03-25 18:45:53

Néhány hete találkozhattunk először a boltokban és vendéglátóhelyeken az újjávarázsolt csomagolásba bújtatott Sopronival. A nemrég kezdődött reklámkampány plakátjai mellett pedig nem könnyű elmenni anélkül, hogy még egy pillantást ne vetnénk a megfiatalodott ismerősre. Egy dolgot azonban bárki megerősí­thet, aki már kortyolt is az új üvegből – a közkedvelt jó-pofa sör í­ze semmit nem változott!

Az új üveg nyaka karcsúbb lett, a cí­mkén pedig több változtatás is történt: letisztult a szí­nvilága, illetve nagyobb hangsúlyt kaptak a soproni tűztorony és az elmúlt évek alatt nyert nemzetközi aranyérmék. Összességében a termék megfiatalodott, az új csomagolás sokkal inkább tükrözi a Soproni magyar múltját és kiemelkedő minőségét.

A Soproni az egyik vezető magyar sör a hazai piacon. Kiváló minősége, tiszta í­ze és hosszú időre visszanyúló története erős rajongói-fogyasztói tábort hozott létre az évek során. A változtatást kettős indok tette szükségessé: mint ismert, a magyarországi sörpiac jelentős változásokon ment keresztül a közelmúltban, illetve a cég még nagyobb hangsúlyt kí­ván helyezni e márka kivételes minőségére és magyarországi hagyományaira.

"Azt szeretnék elérni, hogy azok az emberek, akik eddig úgy gondoltak a Soproni-ra, mint a vicces, jó-pofa sörre, most úgy tekintsenek a termékre, mint egy dí­jnyertes sörre, amely elismerését annak, köszönheti, hogy Magyarországon készül." – nyilatkozta Tóth Gergely, a Soproni vezető márka-menedzsere.

A dí­jnyertes Sopronit tiszta í­ze, valamint kiváló minősége tette népszerűvé. Ez utóbbit a múltban számos nemzetközi dí­jjal is elismerték. 1998-tól kezdődően a Soproni 5 arany érmet kapott az Európai Nemzetközi Monde Selection Dí­jkiosztón Brüsszelben.

A Monde Selection egy független nemzetközi szervezet, amelyet 1961-ben, Brüsszelben alapí­tottak belga kezdeményezésre. Jelenleg ez a legrégebbi és legelismertebb minőségvizsgáló szervezet világszerte.

2000-ben a Soproni elnyerte a Monde Selection Kiváló Minőségért járó Nemzetközi Trófea különleges dí­ját is. Ahhoz, hogy egy márka ilyen elismerést szerezzen, 3 egymást követő éven keresztül kell a legmagasabb minőségi követelményeknek megfelelnie.

A Soproni a soproni sörgyárban kifejlesztett legrégebbi márka. Már akkor gyártották, amikor a gyár még "Első Soproni Sörfőzde" néven volt ismert. "Ászok" néven vált népszerűvé, ezzel utalva a készí­tésénél alkalmazott sörfőzési eljárásra. 1946-ban a neve Soproni Ászokra változott, nagyobb hangsúlyt fektetve a származására. Ugyan az eljárás megmarad, az idei évvel kezdődően Soproniként forgalmazzák a dí­jnyertes márkát, kihangsúlyozva a magyar múltját és magas minőségét.

A megújult külsőt egy három hónapos, országos és regionális szintű marketingprogram támogatja. A kampány március közepén rövid televí­ziós spotokkal vette kezdetét. "A kedvenc dí­jnyertes magyar sör" megújult külsejét a rádióban, nyomtatott, illetve on-line promóciós kampány segí­tségével is erősí­tik.

Kapcsolat