Sörpiaci hírek

Az InBev 2005 első negyedéves eredményei

Sörlap.Hu | 2005-04-26 16:36:02

Az InBev 2005 első negyedévében 47,3 millió hektoliter sört és üdítőitalt értékesített. Ez, a sörmennyiséget tekintve 4,4 százalékos, az üdítőitalt tekintve pedig 2,9 százalékos organikus (akvizíciók nélküli) növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az InBev legnagyobb piacainak több mint felében növelte, vagy megtartotta piaci részesedését.

Észak-Amerikában az Egyesült Államok piacának stagnálása 13,5 százalékos visszaeséshez vezetett, amelyet némileg ellensúlyozott a kanadai eladások 0,9 százalékos emelkedése. A negyedév bíztatóan zárult, hiszen márciusban a vállalat 3,9 százalékkal növelte eladásait a zónában.

ZónaSör mennyisége (millió hektoliter)Organikus növekedés (2004 első negyedévéhez képest)
Észak-Amerika 2,7 -4,2%
Közép- és Dél-Amerika 18,2 +12,0%
Nyugat-Európa 7,9 -6,9%
Közép- és Kelet-Európa 6,5 +4,4%
Ázsia 3,9 -2,4%
Export 0,4 +6,7%
ÖSSZES 39,6 +4,4%


Közép- és Dél-Amerikában az eladások Guatemala kivételével minden piacon kedvezőek voltak. Brazíliában az InBev sörpiaci részesedését 3 százalékponttal növelte 2004 első negyedévéhez képest. A vállalat, 12,9 százalékkal növelve az értékesített mennyiséget, így jelenleg a brazil piac 68 százalékát tartja kézben. A spanyolajkú latin-amerikai piacokon az InBev szintén erős, 9,5 százalékos organikus növekedést könyvelhetett el.

A vállalat nyugat-európai eladásai 6,9 százalékkal csökkentek. Ezen belül a Benelux államokban és Franciaországban 5,6 százalékkal, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Ausztriában és Svájcban 4,5 százalékkal, Nagy-Britanniában és Írországban pedig 8,1 százalékkal esett vissza az eladott sör mennyisége.

Az InBev Közép- és Kelet-Európában 4,4 százalékos növekedést ért el, amely az orosz- és ukrán piacok kiváló teljesítményéből, valamint a jóval gyengébben fejlődő balkáni, valamint cseh, magyar és horvát piacok eredményéből adódik.

Kínában az eladások 17,3 százalékkal csökkentek, jóllehet az InBev megtartotta piaci részesedését az ország tartományaiban. A vállalat ezzel szemben 2,9 százalékos mennyiségbeli növekedést realizált Dél-Koreában. Az ázsiai piac egészében az InBev 2005 márciusában 0,6 százalékkal nagyobb mennyiséget értékesített, mint az előző év azonos hónapjában.

Az InBev elégedett három globális márkájának teljesítményével. Míg a Stella Artois eladási számai 4,6 százalékos csökkenést mutatnak (főként a gyengülő nagy-britanniai piac miatt), a Beck’s eladásai 4,3 százalékkal növekedtek, a Brahma pedig kimagasló, 17 százalékos emelkedéssel büszkélkedhet, amely legfőképpen a brazil piac élénkülésének köszönhető. A Brahma globális piaci bevezetése 2005 márciusában várhatóan tovább erősíti az InBev prémium márkáinak eladási mutatóit. Ez az esemény, amely mindössze hét hónappal az Interbrew és az AmBev egyesülése után történt, több mint tizenöt ország fogyasztóival ismerteti meg a brazil Brahma márkát.

John Brock, az InBev elnök-vezérigazgatója a következőképpen kommentálta az első negyedév eredményét: "Nagy reményeket fűzünk az Interbrew és az AmBev egyesítésében rejlő lehetőségekhez. Bár egyes piacaink nehéz feladatok elé állították vállalatunkat, az első negyedéves mutatók összhangban vannak 2005-re tervezett EBITDA-teljesítményünkkel."

Az InBev-ről
Az InBev a tőzsdén jegyzett társaság (INTB – Euronext), belgiumi székhellyel. A vállalat eredete 1366-ra vezethető vissza, és napjainkban egyike a világ vezető sörgyárainak. Az Inbev stratégiája az, hogy helyi pozícióit erősíti, jelentős piaci pozíciót érve el ezzel a világ főbb piacain, üzleti növekedéssel, világszínvonalú hatékonysággal, célzott felvásárlásokkal, és azzal, hogy első helyen a fogyasztó áll. Az Inbev portfóliója több mint 200 márkát fog át, beleértve a következőket: Beck’s®, Brahma®, Stella Artois®, Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® és Bass® Közel 77.000 embert alkalmaz, és 30 országban folytat tevékenységet, a két Amerikában, Európában, Ázsia Óceániában. 2004-ben a vállalat 8,57 milliárd Euró nettó forgalmat realizált.

Kapcsolat