Sörpiaci hírek

Carlsberg: új év, új Tuborg

Sörlap.Hu | 2006-01-31 21:47:18

Januártól a Carlsberg Hungary Kft. veszi át a Magyarországon már hagyományokkal rendelkező Tuborg sör értékesítését. A hazai piacon 1982 óta jelen lévő prémium sör megújult külsővel és egyedi, letéphető kupakkal köszönti az új évet.

A nemzetközileg elismert márka frissítésével a Carlsberg Hungary piaci pozícióján kíván erősíteni a prémium / szuperprémium szegmensben.

A megújult Tuborg 0,33 literes és 0,5 literes palackban, valamint 0,5 literes dobozos kiszerelésben kerül kiskereskedelmi forgalomba. Az aranyszínű ital az éttermek és hotelek részére 30 literes hordókban is hozzáférhető. A palackok visszaválthatók, míg a dobozos sör csomagolása újrahasznosítható alumíniumból készül. Ezen felül a termék megjelenése még vonzóbbá vált: elegánsabb üveget, újratervezett címkét, és a magyar sörpiacon egyedülálló, letéphető kupakot kapott.

A Millward Brown 2005. április felmérése szerint a magyar sörkedvelők között igen népszerű a Tuborg: 88%-uk állítja, hogy ismeri a márkát, míg 75%-uk rendszeresen fogyasztja, vagy szeretné megismerni a kiváló minőségű italt.

A Tuborg egyike volt az első nemzetközi söröknek, amelyek betörtek a magyar piacra. Licenc megállapodás keretében eddig a Dreher Sörgyárak Rt. gyártotta és forgalmazta, januártól pedig a Carlsberg Hungary Kft. - a márka nemzetközi gyártója, a Carlsberg Breweries helyi képviselője - veszi át a terméket, tovább erősítve pozícióját az egyre bővülő prémium szegmensben.

A sörfőzés a Carlsberg Breweries felügyelete alatt zajlik, biztosítva a Tuborg különleges karakteres ízét. A termék a világon mindenhol az eredeti recept alapján készül, követve a Carlsberg Breweries szigorú minőségi elvárásait.

Oroszországban és Ukrajnában a Tuborg jelenleg az első számú márka a licenc termékek területén. Jelentős növekedés figyelhető meg Bulgáriában is, ahol a 2005-ös év 4-szer annyi volument hozott, mint az előző. A termék 2005-ben mutatkozott be Szerbiában, ahol már most jelentős résztvevőnek számít a licenc szegmensben. A kelet-európai piacon az összesített Tuborg értékesítést +11%-os éves növekedési ráta jellemezte az utóbbi 4 évben. Ez az érték Oroszországban a +72%-ot is elérte.

A Carlsberg a világ egyik vezető sörgyártó csoportja, amely széles termékválasztékkal rendelkezik a sörök és az üdítőitalok terén. A gyártó zászlóshajójának számító Carlsberg az egyik legdinamikusabban fejlődő és legismertebb sörmárka a világon. A cég 92 helyi üzemében, a világ 48 országában több mint 31 000 ezer embert foglalkoztat, termékeit több mint 150 különböző piacon forgalmazza. 2004-ben a Carlsberg 92 millió hektoliter sört adott el világszerte, amely hozzávetőleg 74 millió üveg értékesítését jelenti naponta.

Kapcsolat