Sörpiaci hírek

InBev - Európai Szolgáltatási Központ

Sörlap.Hu | 2006-02-24 14:51:23

Az InBev bejelenti új, Európai Szolgáltatási Központjának létrejöttét, valamint kiszervezi Üzleti Rendszerét és Alkalmazási Szolgáltatásait egyes európai országokban.

Miután az InBev felülvizsgálta jelenlegi működési folyamatait –alap- és háttértevékenységek -, megállapította, hogy szükség van a háttértámogatási rendszer korszerűsítésére Európában.

Az új rendszer kidolgozásának célja, hogy az InBev a lehető legjobb, alaptevékenységet és kereskedelmi feladatokat támogató szolgáltatást nyújtsa az európai sörgyárak számára. A vállalat ettől a lépéstől költséghatékonyabb működést és a források felszabadítását várja.

Egy belső hatástanulmány megállapításaira alapozva az InBev általános célja az, hogy 2006-ban létrehozzon egy Szolgáltatási Központot, amely a pénzügy, a beszerzés és az export bizonyos tevékenységeit látja el. A központ célja egy olyan integrált, kereszt-funkcionális szervezet kialakítása, amely képes jobban koncentrálni a fogyasztókra, a vevőkre és az ellátási láncolatra.

Azért, hogy a Szolgáltatási Központ kialakításának folyamata és annak hatásai átláthatóbbak legyenek, az InBev a programot fokozatosan, több fázisban valósítja meg.

Az InBev célja, hogy központosítsa az exportszolgáltatást a következő országok tekintetében: Belgium, Bulgária, Horvátország, Csehország, Németország, Magyarország, Írország, Hollandia, Románia, Oroszország, Egyesült Királyság és Ukrajna. Előzetes vizsgálatok alapján Csehország bizonyult a legideálisabb helynek a központ kialakítására. Az InBev célja, hogy az exportszolgáltatások központosítását Németország és Csehország tekintetében 2006 első felében megvalósítsa. Ez azt jelenti, hogy körülbelül

  • 35 munkahely szűnik meg Németországban
  • és 8 Csehországban.

    Az InBev-nek az a szándéka, hogy az exportszolgáltatások központosítását a többi európai országban is megvalósítsa. Az megszűnő munkahelyek pontos száma az alkalmazottakkal és a szociális partnerekkel történő egyeztetési folyamat végén válik egyértelművé.

    Az InBev a pénzügyi tevékenységek központosítását is tervezi, és létre kíván hozni egy Szolgáltatási Központot a következő országokra vonatkozóan: Belgium, Csehország, Franciaország, Németország, Magyarország, Írország, Luxemburg, Hollandia és Egyesült Királyság.

    Előzetes vizsgálatok alapján Magyarország tűnt a legideálisabb helynek a központ kialakítására. A központosítás 2006 első felében a következő helyeken fog megvalósulni: Belgium, Németország, Magyarország és Luxemburg. Ez azt jelenti, hogy körülbelül
  • 155 munkahely szűnik meg Belgiumban
  • 125 Németországban
  • 30 Magyarországon
  • és 10 Luxemburgban.

    2006 második felében az InBev szándékai szerint a központosítás a többi európai országban is megvalósul. Az megszűnő munkahelyek pontos száma az alkalmazottakkal és a szociális partnerekkel történő egyeztetési folyamat végén válik egyértelművé. Összegezve, 2006 első felében 360 munkahely szűnik meg 5 európai országban. Ugyanakkor, az InBev számításai szerint 107 új munkahely jön létre Csehországban és 188 Magyarországon.

    Egy másik tanulmány megállapításainak eredményeként az InBev tervei közt szerepel globális és nyugat-európai üzleti rendszereinek és alkalmazási szolgáltatásainak külső céghez történő kiszervezése a következő országok tekintetében: Belgium, Hollandia, Luxemburg, Egyesült Királyság, Írország, Németország, Olaszország és Franciaország. Az InBev működési rendszerének összehangolása, a költségek optimalizálása, illetve a szolgáltatások magas színvonalának megtartása érdekében szükséges a jelenleg működő folyamatok fejlesztése.

    A kiszervezésre irányuló szándék bejelentését követően az InBev konzultációt kezdeményez szociális partnereivel, valamint tárgyalásokat kezd a szolgáltatások kihelyezéséről a lehetséges partnerekkel. Az InBev üzleti rendszereit és alkalmazási szolgáltatásait érintő változásokkal, az új szervezeti felépítéssel és a potenciálisan érintett feladatokkal kapcsolatos részletek a konzultációs és tárgyalási folyamat eredményeként határozhatók majd meg.

    A tárgyalások során az InBev mindent megtesz annak érdekében, hogy dolgozói az új szolgáltatónál folytathassák munkájukat. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a dolgozóknak még előnyös is lehet, ha átkerülnek egy szakosított szolgáltatóhoz (erre volt példa 2005 közepén, amikor az informatikai szolgáltatásokat kiszervezték az IBM-hez és a BT-hez).

    A szolgáltatások kihelyezésének tervezett időpontja – a szolgáltatókkal való tárgyalások függvényében - 2006 II. negyedévének vége. Az InBev menedzsmentje a szociális partnerekkel való kötelező konzultációt, valamint a lehetséges külső szolgáltatókkal folytatott tárgyalásokat követően dönt és hozza nyilvánosságra a várható szervezeti és pénzügyi hatásokat.

    A tervezett változásoknak két fő célja van. Az egyik annak biztosítása, hogy az InBev Európa-szerte a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsa az értékesítés és a termelés területén. A másik cél az ezekhez szükséges erőforrások felszabadítása (pl. márkákba történő további befektetések), ami rendkívül fontos a kihívásokkal teli nyugat-európai piacon.

  • Kapcsolat