Sörpiaci hírek

InBev - 2005. IV. negyedéves eredmények

Sörlap.Hu | 2006-02-24 14:55:47

Egy lépéssel közelebb hosszútávú céljainkhoz - az InBev (Euronext: INB), a világ egyik legnagyobb sörgyára ma tette közzé 2005. évi és 2005. IV. negyedévi eredményeit.

A vállalat organikus volumennövekedése átlagosan a globális volumennövekedés kétszerese: 5,7%-os organikus söreladási volumennövekedés 2005-ben, és 4,8%-os növekedés 2005. IV. negyedévében az előző évhez képest.

Az organikus árbevétel-növekedés meghaladta a volumennövekedést: a volumen növekedése és a hektóliterenkénti árbevétel növekedése (1,7%-os növekedés 2005-ben és 1,9%-os növekedés 2005. IV. negyedévében az előző évhez képest) 7,2%-os organikus árbevétel növekedést eredményezett 2005-ben az előző évhez képest, és 7%-os növekedést 2005. negyedik negyedévében az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

Margin bővülése: az árbevétel növekedés és a költséghatékony termelésre fókuszálás a normalizált EBIDTA margin 28,6%-ra emelkedését eredményezte 2005-ben a 2004. évi 26,1%-kal szemben, és 31,2%-t 2005. negyedik negyedévében 2004. negyedik negyedévének 29%-hoz képest.

Az InBev törzsrészvénytulajdonosok között felosztható normalizált profit 1 024 millió euró.

Fejlődés az értékteremtésben: (1) a nyugat-európai zóna kivételével minden zónábanl organikus EBIDTA margin bővülés volt 2005-ben, és jelenleg is folyamatban van néhány projekt, amely további pozitív eredményt ígér, növelve hatékonyságunkat; (2) proaktív tőke struktúra; (3) a befektetett tőke fókuszált felhasználása, a KK kisebbségi tulajdonosainak kivásárlásával(Kína), valamint a német üdítőital és spanyol söriparban szerzett részesedés eladásával; (4) a kapacitáskorlátok csillapítása Oroszországban az Omszki sörgyár bővítésével és a Tinkoff akvizíciójával.

Készpénz a részvényeseknek: az InBev vezetősége indítványozta 0,48 euró osztalék kifizetését részvényenként, a részvényesek jóváhagyása függvényében.

A vállalat éves eredményeit az InBev vezérigazgatója, Carlos Brito így kommentálta: "A múlt év eredményei tükrözi a kollégák kemény munkáját annak érdekében, hogy az InBev a legnagyobból a legjobbá válhasson. A teljesítményünk, a nehézségek ellenére elért eredményeink azt bizonyítják, hogy a vállalati kultúránk és embereink elkötelezettségének erejét. Mindössze 18 hónappal a cégösszevonás után elkezdtük átalakítani és újraformálni az InBev-et úgy, hogy mindkét cég erősségeit megtartsuk. Továbbra is izgatottan várjuk az előttünk álló lehetőségeket."

Az InBev három globális márkája organikusan 11,5%-kal nőtt 2005-ben, ami kétszerese az InBev konszolidált sörvolumen-növekedésének. A Brahma® 2005-ben 15,9%-kal nőtt a brazíliai piacon történt fellendülésnek, és a sikeres oroszországi és ukrajnai bevezetésnek köszönhetően. A Stella Artois® 1,1%-os volumennövekedése a rendkívül kedvező észak-amerikai és kelet-európai teljesítménynek tudható be; ez több mint ellensúlyozta a csökkenő angliai eladásokat. A Beck’s® 13,5%-os organikus volumennövekedését az erős német, olasz és közép-kelet-európai teljesítmény magyarázza. Az említett három márkához csatlakozik most a Leffe®, az InBev szuper prémium söre, melynek felvétele a globális márkák közé vetélytárs nélküli globális portfóliót biztosít a növekedési potenciált tekintve.

A földrajzi sokszínűségnek és a vállalat stratégiáját megvalósító alkalmazottaknak köszönhetően az InBev stabil volumen és EBITDA teljesítményt nyújtott 2005-ben, ami megfelel a vállalat célkitűzéseinek. A kedvezőtlen nyugat-európai piaci környezet ellenére az InBev megkezdte és folytatja egészséges üzleti feltételeket biztosító intézkedéseit, mely jelentős profitmargin növekedést eredményezhet valamennyi zónában. Ennek következtében az InBev arra számít, hogy megtartva kedvező pozícióját, 30%-os EBITDA margint érhet el 2007 végéig.

Kapcsolat