Sörpiaci hírek

InBev 2006-os eredmények

Sörlap.Hu | 2007-03-01 18:22:11

Az InBev (Euronext: INB), a világ egyik legnagyobb sörgyára ma tette közzé 2006. évi és 2006. IV. negyedévi eredményeit.

Organikus volumennövekedés
Az organikus söreladási volumen 5,5%-kal növekedett 2006-ban, meghaladva a söripar globális volumennövekedését; 2006. IV. negyedévében pedig 6,1%-kal, az előző év azonos időszakához képest.

Kifizetődő árbevétel-célok
Az organikus árbevétel-növekedés 2006-ban 7,9% volt, 2006. IV. negyedévében pedig 8,2%, annak a célkitűzésnek megfelelően, hogy az árbevétel-növekedés a volumennövekedést meghaladó értékű legyen.

Szigorú költségellenőrzés az árbevétel-növekedés érdekében
Az éves értékesítési költségek folyamatos szigorú ellenőrzés alatt álltak, ugyanakkor a társaság tovább optimalizálta működési költségeit. Az üzemoptimalizálási és nulla-alapú költségtervezési programok - illetve az ezeket támogató koordinált beszerzési erőfeszítések - az átlagos infláció szintje alatt tartották a költségbázist, az InBev hosszútávú célkitűzéseinek megfelelően. Az egy hektoliterre jutó organikus értékesítési költség 2006-ban 2,5%-kal csökkent. Az organikus működési költségek 6,1%-kal emelkedtek, köszönhetően a volumennövekedéssel illetve a közvetlen disztribúció kiterjesztésével együtt járó disztribúciós költségnövekedésnek.

Jelentős EBITDA növekedés és margin bővülés
A normalizált organikus EBITDA 16,8%-kal növekedett, ami 31,9%-os EBITDA margin eléréséhez vezetett 2006-ban, szemben a 2005. évi 28,6%-kal; ez 321 bázispontos növekedést jelent, melyből 239 bázispont volt organikus. Az éves marginnövekedés a folyamatos árbevétel-bővülésnek, az egy hektóliterre jutó alacsonyabb értékesítési költségnek, illetve a nem termelési jellegű költségek csökkentésére irányuló következetes összpontosításnak köszönhető.

Még kiegyensúlyozottabb értékteremtés
Az Ázsiai-Csendes óceáni zóna kivételével valamennyi zóna organikus EBITDA növekedést illetve margin bővülést ért el 2006-ban. Az InBev ezen kívül megerősítette pozícióit Kínában (a Sedrin akvizícióval) valamint Latin-Amerika déli országaiban (Quinsa), ami mind bizonyítéka a pénzeszközök fegyelmezett allokációjának.

Készpénz a részvényeseknek osztalék formájában
Az InBev vezetősége indítványozta 0,72 euró osztalék kifizetését részvényenként, szemben a tavalyi év 0,48 eurós osztalékával, a részvényesek jóváhagyása függvényében

A vezetőség észrevételei
A 2006-os év eredményei hűen tükrözik a társaság folyamatos elkötelezettséget a cash flow generálás és a marginok növelése mellett az összes olyan piacon, ahol jelen van. Szinte valamennyi zóna ennek az elkötelezettségnek a szellemében teljesített 2006-ban; a vezetőség pedig hisz benne, hogy megfelelő intézkedéseket tesz a jövőbeli eredmények javítása érdekében.

Összességében a 2006-os marginok bővülést mutatnak, ami erős EBITDA növekedést vont maga után, köszönhetően a folyamatos árbevétel-növekedésnek, az alacsonyabb hektoliterenkénti értékesítési költségnek, valamint a nem termelési jellegű költségek csökkentésére irányuló következetes összpontosításnak.

Észak-Amerika margin fejlődése 2005-höz képest jónak mondható, hiszen működését magasabb volumen és árbevétel elérése mellett költségfegyelem is jellemezte. Latin-Amerikában a marginok még tovább bővültek, köszönhetően a szilárd árbevétel-növekedésnek, illetve a kiadások megfelelő menedzselésének. Nyugat-Európa 2006-ban határozott fejlődést mutatott a költségek ellenőrzése terén, melynek eredményeképpen - kiegészítve egy részben innovációsan javuló termékmixszel - sokkal jobb margint volt képes elérni. Ázsia-Óciániának számos nehézséggel kellett megküzdenie 2006-ban, ami a költségvisszaszorítási erőfeszítések ellenére margincsökkenést eredményezett.

"2006-ban határozott lépéseket tettünk előre azon az úton, hogy a legjobb söripari vállalattá váljunk. A célként kitűzött 30%-os EBITDA margint egy évvel az előzetes várakozások előtt teljesítettük, még akkor is, ha nem vesszük figyelembe a pozitív árfolyamváltozások hatásait. Mindez tehetséges embereink kemény munkájának a gyümölcse, akik egy erős és egységes vállalati kultúrában közös álmokon osztoznak. Ha most 2006 után a jövőbe tekintünk, számtalan ránk váró kihívást láthatunk, és pontosan ez az, ami motivál bennünket. Továbbra is összpontosítani fogunk az APAC (Ázsia-Óceánia) zóna üzleti eredményének javítására, a márkamix erősítési lehetőségekre, különösen a fejlettebb piacokon; a piacon való fegyelmezett teljesítések optimalizálására, valamint a folyamatos, szorgalmas költségmenedzselésre." - mondta Carlos Brito, az InBev vezérigazgatója.

Éves volumennövekedés a fejlődő piacokon
Az összesített konszolidált volumen 2006-ban 5,9%-kal növekedett 2005-höz képest (ebből a sör 5,5%, az egyéb pedig 8,9%). Valamennyi zónában organikus növekedést ért el a vállalat; elsősorban Latin-Amerika, Közép-és Kelet-Európa, valamint Ázsia és Óceánia eredményei voltak jelentősek. Az egyetlen kivétel Nyugat-Európa, ahol némi csökkenés volt tapasztalható.

Nyugat-Európa
A 2006. évi volumen 0,5%-kal csökkent Nyugat-Európában. Belgiumban a volumen 0,5%-kal csökkent - ami a piacénál valamivel rosszabb eredmény -, mivel az on-trade csatorna továbbra is gyengén teljesített. Az Egyesült Királyságban a volumen 4,4%-kal csökkent, ami 0,7 százalékpontos részesedésvesztéshez vezetett. Míg az egyesült királyságbeli volumencsökkenés elsősorban a Stella Artois gyengébb szereplésére vezethető vissza, addig a vállalat többi globális márkája (Beck’s, Brahma, Leffe) több mint 50%-kal növekedett. Németországban 0,2%-os volumennövekedést regisztráltak, köszönhetően a vállalat továbbra is jól teljesítő innovációinak. Mindezen túl, ebben a zónában a volumeneredményre illetve a piaci részesedésre kedvező hatással volt, hogy a vállalat következetesen összpontosított a portfólió fejlesztésére, minek eredményeképpen az alap és a prémium volumenek aránya a teljes termékmixben 40 bázispontos növekedést ért el.

Közép-és Kelet Európa
Közép-és Kelet Európa volumeneredménye szilárdnak tekinthető, hiszen az összmennyiség 12,3%-os növekedést mutatott. A rendkívüli hideg okozta lassú évkezdés dacára a vállalat kelet-európai teljesítménye rendkívüli javuláson ment át. Hasonlóan stabil volt a növekedés Oroszországban (15,7%) és Ukrajnában is (17,4%), ami a piaci részesedés növekedésében is megmutatkozik. Közép-Európában szinte valamennyi piacon növekedtek a volumeneredmények; Romániában például több mint 30%-kal.

Kilátások
Az InBev továbbra is elkötelezett stratégiája mellett, amely egyrészt a söripart meghaladó organikus volumennövekedést tűzi ki célul, másrészt a volumennövekedést meghaladó mértékű árbevétel-növekedést, egyidejűleg szigorú költségmenedzseléssel párosulva. Ahogyan a társaság folytatja tulajdonosi szemléletű vállalati kultúrájára, valamint egy növekedésközpontú földrajzi portfólió eredményeire koncentráló fejlesztését, újabb és újabb lehetőségek adódnak majd további marginbővülésre és értékteremtésre.

Kapcsolat