Sörpiaci hírek

A Borsodi Sörgyár megőrizte piacvezető pozícióját

Sörlap.Hu | 2007-05-11 08:18:19

A Borsodi Sörgyár Zrt. a 2006. évben 2,3 millió hl sört értékesített, árbevétele pedig elérte a 44,3 milliárd Ft-ot. A tavalyi évben a vállalat megőrizte a 2004 óta tartó piacvezető pozícióját (forrás: Magyar Sörgyártók Szövetsége), a legnagyobb mennyiségben értékesített sör ebben az évben is a Borsodi volt.

A prémium termékek között a Beck’s értékesítése 48%-kal nőtt, a Löwenbräu pedig 97%-kal. Mindezen sikerek mellett a Borsodi Sörgyár Zrt. adózott eredménye 2006-ban alacsonyabb volt, mint az előző évben, amely a rendkívüli költségnövekedésnek, a nagyon erős piaci árversenynek, illetve a malátagyár visszavásárlása okozta többlet költségeknek köszönhető. Az idei tervek között szerepel a következetes márkaépítés további folytatása, amelynek egyik meghatározó eleme a megújuló Borsodi sörcsalád, illetve a nemzetközi márkák, a Stella Artois és a Beck’s további erősítése. E mellett az értékesítési munkatársak egyre jobban fókuszálnak az eladáshelyi hangsúlyos jelenlétre a kis üzletektől az üzletláncokon át a vendéglátóhelyekig.

A tavalyi évben a Borsodi Sörgyár Zrt. árbevétele 14,4%-os növekedést mutat az előző évihez képest, amelyhez több mint 4,3%-os volumennövekedés kapcsolódik. Az 1,3%-os teljes piaci növekedést meghaladó mértékű növekedés eredménye a piacvezető pozíció megőrzése, megerősítése. Nagyon kiélezett a verseny a hazai sörpiac három nagy szereplője, illetve az importból érkező termékek között. Éppen ezért kiemelt jelentőségű pl. a Borsodi 4%-os növekedése a vendéglátóipari értékesítésben, vagy a Beck’s növekedése, amely 39%-ot mutat a vendéglátóhelyek, illetve az 51%-ot a bolti kereskedelemi forgalomban. (Nielsen adatok)

A kiszerelések között továbbra is a dobozos csomagolás a leginkább kedvelt a fogyasztók körében. Pontosan ezen indok miatt a termékdíj törvényben előirányzott 65%-os újratölthető csomagolási arány betartását a vállalat a tavalyi évben nem tudta teljesíteni. A tavalyi év szeptemberében végrehajtott 7%-os jövedéki adóemelést a rendkívül erős verseny miatt a vállalat nem tudta termékeinek árában érvényesíteni, így ezen terhek a működés költségeit növelték.

A sörpiac számára az idei év is számos problémát jelez előre. Tervezni kell a napi fogyasztási cikkek eladásának szűkülésével, a tovább erősödő piaci versennyel, illetve a nagyon magas adóterhek okozta nehézségekkel. A Borsodi Sörgyár Zrt. az idei évben is folytatja hosszú távú, következetes márkaépítési tevékenységét. Ennek meghatározó eleme a Borsodi sörcsalád megújuló arculata, amellyel a társaság célja, hogy a Borsodi korábbi rajongóit megőrizve további fogyasztók válasszák, kedveljék meg a termékeket. A vállalat az eladási munkájában is jelentős fejlesztést, átalakítást tervez. Mindennek középpontjában az áll, hogy a lehető legtöbb eladási ponton nemcsak a termék, hanem a vállalat tájékozott és felkészült munkatársai is legyenek ott.

Kapcsolat