Sörpiaci hírek

Az InBev 2007. II. negyedévi eredményei

Sörlap.Hu | 2007-08-30 16:03:12

Az InBev (Euronext: INB), a világ egyik legnagyobb sörgyára ma tette közzé 2007. II. negyedévi eredményeit:

Volumennövekedés: a söreladási volumen 2007. II. negyedévében 4,6%-os organikus növekedést mutatott az előző évhez képest. Nyugat-Európának és Észak-Amerikának komoly kihívásokkal kellett szembe néznie, a többi Zónában azonban sikerült volumennövekedést elérni.

A volumennövekedés mértékét meghaladó árbevétel-növekedés: az organikus árbevétel-növekedés 2007. II. negyedévében 7,6%-os volt - köszönhetően a volumennövekedésnek továbbá az egy hektoliterre jutó 2,5%-os árbevétel-növekedésnek - azaz 4,1%, ami kompenzálta a földrajzi mix változásából adódó hatásokat.

A költségek és kiadások folyamatos, szoros ellenőrzése: a 2007. II. negyedévére jutó értékesítési költségekre bizonyos alapanyag-költségek negatív hatásokat gyakoroltak, melynek hatására az egy hektoliterre jutó értékesítési költség 3,6%-kal növekedett az előző évhez képest. Az organikus működési költségek ezzel szemben 1.8%-os csökkenést mutattak, köszönhetően a nem termelési jellegű költségek beazonosítására és visszaszorítására tett folyamatos erőfeszítéseknek.

Két számjegyű EBITDA-növekedés és további margin bővülés: a normalizált organikus EBITDA 16,5%-kal növekedett, ami 33,1%-os EBITDA margin eléréséhez vezetett 2007. II. negyedévében, szemben a 2006. II. negyedévi 30,8%-kal. Ez 253 bázispontos organikus növekedést jelent, továbbá egy hatodik negyedéve tartó folyamatos margin bővülést. Fontos kiemelni, hogy valamennyi Zóna képes volt organikus EBITDA-növekedést produkálni 2007. II. negyedévében, ami híven tükrözi az InBev töretlen célkitűzését, hogy valamennyi tevékenységi körében kiegyensúlyozott növekedést érjen el.

Erőteljes nettó profit növekedés: az InBev törzsrészvény-tulajdonosok között felosztható normalizált profit 21%-os abszolút növekedéssel elérte a 477 millió eurót.

Készpénz a részvényeseknek: az InBev a második negyedév során 191 millió eurónyi InBev részvényhez jutott hozzá a 2007. augusztusában lezárult, maximum 300 millió eurós részvény-visszavásárlási program keretében. Az InBev ma hivatalosan is bejelenti, hogy az igazgatóság felhatalmazást adott egy újabb, 2008. októberéig tartó részvény-visszavásárlási program elindítására, maximum 300 millió euró értékben.

A második negyedév EBITDA marginjai továbbra is bővülő tendenciát mutatnak, mely egyrészt az egy hektoliterre jutó magasabb árbevétellel kiegészített volumennövekedésnek, másrészt a hatékony költséggazdálkodásnak köszönhető. Az Észak-Amerikai marginok javultak a második negyedévben, a körültekintő költséggazdálkodás hatására. Ezen kívül komoly erőfeszítések történtek az árbevétel növekedésének érdekében is, többek között a Lakeport márkák integrálásával az InBev portfoliójába. Latin-Amerika Észak és Latin-Amerika Dél egyaránt stabil marginnövekedést produkált, egészséges árbevétel teljesítmény és folyamatos hatékony költséggazdálkodás mellett. Nyugat-Európában bekövetkezett az értékesítési költségek előre jelzett emelkedése, azonban az állandó költségek folyamatos, hatékony kezelésével ennek ellenére sikerült margin növekedést elérni. Közép- és Kelet-Európa szintén képes volt stabil árbevétel-növekedést teljesíteni. Bár a hivatalos EBITDA margin csökkent, ez szinte teljes egészében magyarázható a cégen belüli kiadások változásaival, melyek vállalati szinten közömbösnek tekinthetők. Ezt a hatást leszámítva az EBITDA margin gyakorlatilag változatlannak minősülne a tavalyi évhez képest. Ázsia-Óceánia marginjai elsősorban a magasabb volumennek köszönhetően bővültek, megfelelő földrajzi mix és növekvő hektoliterenkénti árbevétel mellett.

"A második negyedév általában véve javuló üzleti eredményeket hozott, EBITDA-margin növekedéssel, volumennövekedéssel és EBITDA-növekedéssel kiegészítve. Azonban még ennél is többre lennénk képesek. A kínai és Egyesült Királyság-beli tevékenységeinkkel kapcsolatban magasabbak az elvárásaink. Ezeken a területeken a konkurencia képviselői mindezidáig képesek voltak fölénk kerekedni, amin muszáj változtatnunk. Úgy kerülhetünk vissza a megfelelő útra, ha a továbbiakban is javítjuk munkatársaink teljesítményét, márkaértékünket, továbbá piaci megvalósításainkat, ezáltal teremtve fenntartható és jövedelmező bázist üzleti eredményeink növekedéséhez” - jelentette ki Carlos Brito, az InBev vezérigazgatója.

Az InBev összesített konszolidált volumennövekedése 2007. II. negyedévében 5,0%-os volt, 2006. II. negyedévéhez képest. Ezen belül a sör mennyisége 4,6%-kal, az egyéb italoké pedig 0,8%-kal növekedett. Nyugat-Európában és Észak-Amerikában ugyan valamivel kisebb mennyiségeket rögzítettek, ezeket azonban az összes többi Zónában elért növekedés messze menőkig kompenzálta.

Nyugat-Európában a II. negyedévi volumen 4,0%-kal csökkent. Az Egyesült Királyságban a csökkenés 10,7%-os volt, ami némi veszteséget indikál a tavalyinál összességében rosszabbul teljesítő piacon. A németországi jelentések szerint az ottani volumen 2,2%-kal csökkent; a márkás sörök viszont növekedtek a negyedév során, ami végső soron javuló eladási mixet eredményezett. Ezt a növekedést azonban sajnálatos módon messze menően kompenzálta a más termékek, például az alvállalkozói teljesítmények csökkenése. Belgiumi teljesítményünk volumene 0,2%-kal emelkedett, amivel ebben a negyedévben sikerült újabb piacot nyerni. Összességében legfontosabb Nyugat-Európai piacainkon - leszámítva az Egyesült Királyságot - piaci részesedésünk stabilan tartotta magát vagy emelkedett.

A Közép- és Kelet-Európai volumen 15,0%-kal növekedett a tavalyi évhez képest. Oroszországban a növekedés 15,2%-os volt, ami a core és a prémium szegmensben egyaránt erősítette piaci pozíciónkat; Ukrajnában pedig a növekedés 22,8%-ot tett ki. A Közép-Európai volumen folyamatos növekedési tendenciát mutatott a régióban, elsősorban Romániában és Szerbiában.

Az InBev globális márkáinak volumennövekedése 2,7%-o volt a II. negyedévben a tavalyi évhez képest, mivel a Brahma és a Becks márkák volumennövekedését részben kompenzálta a Stella Artois gyenge teljesítménye az Egyesült Királyságban. A Brahma-volumen 0,5%-kal növekedett, pozitív eredményt hozva Brazíliában és Kelet-Európában. A Stella Artois volumene csökkent Nyugat-Európában (Egyesült Királyság), azonban emelkedett Amerikában és Közép- és Kelet-Európában, összességében 1,7%-os csökkenést mutatva a tavalyi év eredményéhez képest. A Beck’s volumene 13,6%-kal javult a legtöbb piacon tapasztalható stabil növekedésnek köszönhetően, míg a Leffe® volumene 9,0%-kal volt képes növekedni.

Kapcsolat