Sörpiaci hírek

A Heineken magasabb profitot realizált 2007-ben

Sörlap.Hu | 2008-02-27 06:58:38

A kedvezőtlen sörpiaci környezet ellenére 16%-os üzemi eredmény növekedésről és 12%-os nettó árbevétel növekedésről számolhat be a Heineken Hungária a 2007-es adatok alapján. A vállalat megőrizte a mintegy egyharmados piaci részesedését.

A Heineken Hungária sörértékesítési volumene 2007-ben 9%-al nőtt, 2 392 000 hektoliterre bővítve az eladott mennyiséget. Az üzemi eredmény 16%-os növekedéssel 3, 3 milliárd forintra, míg a nettó árbevétel 12%-os növekedéssel 47,5 milliárd forintra bővült. A vállalat mindezt egy olyan piaci környezetben érte el, melyben az alapanyagárak (maláta) drágulása és a csomagolóanyagok (üvegek és dobozok) költségének növekedése, valamint a környező országokéhoz viszonyított legmagasabb jövedéki adó igencsak megnehezítik a piaci szereplők helyzetét.

A Heineken Hungária a tavalyi év során olyan beruházásokat valósított meg gyáraiban, mint az új, áttetsző címkét ragasztó csomagoló gépsor felállítása Sopronban, vagy a hordótöltő gépsor beindítása Martfűn. A vállalatot az elért kiváló eredményekhez hozzásegítette a Heineken márka folyamatos sikere, mely megerősítette vezető pozícióját a szuperprémium szegmensben, és a Soproni márka erős fejlődése, mely megszerezte a hazai piac második helyét az értékesített mennyiség tekintetében. E sikerek érdekében a Heineken Hungária számos innovációt alkalmazott.

"Noha a piaci körülmények igen bonyolultak, gondolunk itt például a maláta ár-robbanására, van okunk az optimizmusra. Egyre több hazai fogyasztó választja két vezető márkánk, a Heineken és a Soproni valamelyikét." - fogalmazott Michiel Egeler, a Heineken Hungária vezérigazgatója. "Ami az idei évet illeti, tovább folytatjuk az értékteremtést" - tette hozzá a vezérigazgató.

Kapcsolat