Sörpiaci hírek

Tovább folytatódó erőteljes növekedés és értékteremtés az InBevnél

Sörlap.Hu | 2008-03-05 08:30:38

Az InBev (Euronext: INB), a világ vezető sörgyára közzétette 2007. évi és 2007. IV. negyedévi eredményeit.

Sörvolumen-növekedés: a sörvolumen 2007-es, éves növekedése 4,7% volt, az előző évhez képest. Csaknem valamennyi Zóna volumennövekedést könyvelhetett el. A negyedik negyedévben a sörvolumen 4,3%-os organikus növekedést produkált.

Árbevétel-növekedés: Az árbevétel-növekedés a teljes 2007-es évben 7,2%-os volt, köszönhetően a volumennövekedésnek továbbá az egy hektoliterre jutó 1,9%-os árbevétel-növekedésnek, azaz +3,6%, ami kompenzálta a földrajzi mix változásaiból adódó hatásokat. 2007. negyedik negyedévében az árbevétel 7,8%-kal növekedett, az egy hektoliterre jutó 2,1%-os árbevétel-növekedés, valamint a megnövekedett volumen eredményeképpen. A földrajzi mix változásaiból adódó hatások nélkül az egy hektoliterre jutó árbevétel-növekedés 3,8%-os lett volna.

Költség- és kiadáskonroll: A bekerülési költségek kismértékű növekedésének dacára az egy hektoliterre jutó konszolidált értékesítési költség a teljes 2007-es évben csupán 2,0%-kal haladta meg a 2006-os értéket, a térségünkre jellemző átlagos inflációs szint alatt maradva. Ezt az eredményt az is elősegítette, hogy 2007. IV. negyedévében az értékesítési költség csupán 0,4%-kal növekedett, az előző évhez képest. A csoportszintű működési költségekben éves szinten elért 2,1%-os, illetve a IV. negyedévben elért 7,7%-os csökkenés – mely elsősorban az általános költségek csökkenésének köszönhető – kiválóan jelzi, hogy a tulajdonosi hozzáállás az egész csoport javára válik, további hatékonyság-növekedéseket eredményezve.

EBITDA növekedés és folytatódó margin bővülés: A 2007-es normalizált EBITDA 16,5%-kal növekedett, ami 34,6%-os EBITDA margin eléréséhez, és 274 bázispontos organikus növekedéshez vezetett. A IV. negyedév normalizált EBITDA-növekedése 23,9%, az EBITDA margin pedig 37,8% volt, amely 482 bázispontos organikus marginbővülést jelent.

Kétszámjegyű nettó profit növekedés: Az InBev törzsrészvény-tulajdonosok között 2007-re felosztható 1 863 millió eurós normalizált profit 22,4%-kal haladja meg a 2006-os értéket.

Jelentős cash-flow javulás: A működési tevékenységből származó cash-flow 23,6%-os növekedéssel elérte a 4,1 milliárd eurót. Mindez a magasabb profitnak továbbá a működő tőke növekvő hatékonyságának köszönhető, mely híven tükrözi a cég erőfeszítéseit, hogy még tovább javítsa a cash-flow és működő tőke irányítását.

Készpénz a részvényeseknek: 2007 során az InBev mindösszesen 2,5 milliárd eurót fizetett ki. Ebbe beletartozik a részvény-visszavásárlási program keretében megszerzett 600 millió euró értékű InBev, továbbá 1 129 millió euró értékű AmBev részvény, valamint az InBev részvényeseinek kifizetett 435 millió euró, illetve a kisebbségi – főleg AmBev – részvényeseknek kifizetett 333 millió euró osztalék. Az InBev igazgatótanácsa részvényenkénti 2,44 euró kifizetését indítványozza (a tavalyi évben ez részvényenként 0,72 euró volt), melyet a részvénytulajdonosoknak még jóvá kell hagyniuk.

A 2007-es év a harmadik teljes év volt az InBev történetében. A 2007-es év során az EBITDA növekedés 16,5%-os volt, az EBITDA margint pedig 34,6%-osra teljesítettük, ami 274 bázispontos organikus növekedést jelent az előző évi 31,9%-os eredményhez képest.

Az InBev első három éve során az EBITDA margin folyamatos és következetes növekedést mutatott: 2004-ben 26,1% volt (pro forma), 2005-ben 28,6%, 2006-ban 31,9% és 2007-ben 34,6%. Az EBITDA éves halmozott növekedési üteme az első évek során 16,2% volt.

A 2007-es évben az EBITDA margin hat Zónából ötben mutatott növekedést:
- Észak-Amerika: elérte a 38,2%-ot, ami 173 bázispontos organikus növekedést jelent
- Latin-Amerika Észak: elérte a 47,3%-ot, ami 344 bázispontos organikus növekedést jelent
- Latin-Amerika Dél: elérte a 40,3%-ot, ami 244 bázispontos organikus növekedést jelent
- Közép- és Kelet-Európa: elérte a 23,6%-ot, ami 173 bázispontos organikus növekedést jelent
- Ázsia-Óceánia: elérte a 26,5%-ot, ami 88 bázispontos organikus növekedést jelent
- Nyugat-Európa: lecsökkent 22,3%-ra, ami 9 bázispontos organikus csökkenést jelent

A 2007-es évben a konszolidált volumen 5,2%-os növekedést mutatott, ebből a sörök 4,7%-os, az üdítőitalok pedig 8,6%-os növekedést könyvelhettek el. Saját sörvolumenünk ugyanakkor 5,0%-kal növekedett, annak a stratégiánknak köszönhetően, hogy elsősorban a márkás söreink volumenére koncentráltunk, miközben a saját címkézésű és kisebb marginú sörök volumenét visszafogtuk. A Latin-Amerika Észak, Latin-Amerika Dél valamint a Közép- és Kelet-Európa Zónák volumenjei erősnek bizonyultak, összességében átlagon felül teljesítettek. A 2007-es év teljesítményének felhígulásában három fő probléma játszotta a főszerepet: piaci részesedéseink alakulása Kínában illetve az Egyesült Királyságban (az egyetlen nyugat-európai piacon, ahol csökkent a részesedésünk), továbbá az ipar Nyugat-Európában tapasztalható zsugorodása.

A költségeket illetően, az egy hektoliterre jutó értékesítési költség az átlagos 4%-os inflációs értékkel szemben csupán 2,0%-kal növekedett, mivel hatékony termelési programjainknak köszönhetően részben képesek voltunk ellentételezni a növekvő alapanyag költségekből valamint az általános inflációból származó nyomást.

A működési költségek 2,1%-kal csökkentek, mely ugyancsak alátámasztja nulla-bázisú költségtervezésen alapuló megközelítésünk hatékonyságát, mely az egész cégben életformaként elterjedt gyakorlattá vált.

Működési bevételeink a 2007-es évben 3 287 millió euróról indulva elérték a 4 064 millió eurót. Ez 777 millió eurós növekedést jelent, melyből 270 millió eurót a működő tőkében bekövetkezett javulásnak köszönhettünk.

"A 2007-es év összességében jó évnek volt tekinthető vállalatunk szempontjából. Tudjuk, hogy még sok tennivaló áll előttünk, hogy elérjük a kitűzött álmot, vagyis hogy egy ideálisabb világban a miénk legyen a legjobb sörgyártó vállalat. Izgalommal tekintünk az eljövendő, 2008-as év elé, eltökélten, hogy újabb lépéseket fogunk tenni az álmunk valóra válásához vezető úton" - jelentette ki Carlos Brito, az InBev vezérigazgatója.

Kapcsolat