Sörpiaci hírek

Az InBev és az Anheuser-Busch egyesítése befejeződött

Borsodi | 2008-11-22 17:51:55

A Borsodi Sörgyár Zrt. tulajdonosa, az InBev (Euronext: INB) bejelentette: az Anheuser-Busch (NYSE: BUD) felvásárlása sikeresen befejeződött a részvénytulajok jóváhagyását követően. Ezáltal létrejött a világ vezető sörgyártója és az FMCG szektor top 5 cégének egyike. Az egyesülési megállapodás értelmében az Anheuser-Busch részvényei darabonként 70 dollárért lesznek megszerezhetőek, ami összesen 52 milliárd amerikai dollárt jelent.

Mától az InBev, Anheuser-Busch InBev néven működik, hogy ezzel kihangsúlyozza az Anheuser-Busch örökségét és tradícióit. 2008. november 20-tól a cég új értékpapír azonosítóval (ABI) fog kereskedni a brüsszeli Euronext tőzsdén. Az Anheuser-Busch az Anheuser-Busch InBev teljes tulajdonú leányvállalataként továbbra is St. Louisban fog székelni, sőt St. Louis az egyesített cég észak-amerikai központja is lesz egyben. Az új, földrajzilag szerteágazó cég, a kiegyensúlyozott fekvésének köszönhetően a fejlett és fejlődő piacok előnyeit egyaránt élvezi. A cég több mint 200 márkát átfogó portfoliót kezel, amely olyan vezető világmárkákat is magába foglal, mint a Budweiser, a Stella Artois és a Beck’s. Ezeken kívül a céghez tartozik néhány, több országra kiterjedő, gyorsan növekvő márka is, mint a Leffe és a Hoegaarden, illetve sok kiemelkedő helyi márka, mint például a Bud Light.

Carlos Brito, az Anheuser-Busch InBev vezérigazgatója így nyilatkozott: "Örömmel jelentjük be ennek a történelmi tranzakciónak a megvalósulását. A két cég egyesülésével egy erősebb, versenyképesebb világcéget hoztunk létre, mely vezető nemzetközi márka portfoliójának és elosztó hálózatának köszönhetően nagy valószínűséggel tovább fog növekedni a világon mindenhol. Nagyon várjuk, hogy hasznosítsuk a két cég operatív és kulturális erősségeit." "A mai nap is egy fontos lépés számunkra, mely a közös álmunkhoz visz közelebb, hogy mi legyünk a legjobb sörgyár egy jobb világban. Az Anheuser-Busch és az InBev is gazdag sör-tradícióval, valamint a minőség és a tisztesség iránti elkötelezettséggel rendelkezik. Sikereket fogunk elérni a két cég erős márkáinak, örökségének, valamint értékeinek ünneplésével és integrálásával, továbbá a legjobb tapasztalatok egyesítésével, hogy lehetőségeket nyújtsunk minden részvényesünknek az egész világon."

IV. August E. Busch, az Anheuser-Busch elnöke és vezérigazgatója így nyilatkozott: "Az InBevvel való egyesüléssel megteremtettünk egy első osztályú, nemzetközi, FMCG céget, és kétségtelenül az elsőrangú globális sörgyártót. Együtt mi sokkal hatékonyabban fogjuk elérni a céljainkat, mint arra külön-külön képesek lennénk."

Az Anheuser-Busch InBev-ről
Az Anheuser-Busch InBev a tőzsdén jegyzett társaság (ABI – Euronext), melynek székhelye Belgiumban, Leuven városában van. A világ vezető sörgyártója és a világ top 5 FMCG cégének egyike.
Magyarországon a Borsodi Sörgyár Zrt. tulajdonosa az Anhauser-Busch InBev. Itthon a vállalat 3 fő márkája a Borsodi, a Stella Artois és a Beck’s. A valódi felhasználó-központú, eladás orientált Anheuser-Busch InBev egy 200 márkát átfogó portfoliót kezel, amely olyan vezető világmárkákat is magába foglal, mint a Budweiser, a Stella Artois és a Beck’s. Ezeken kívül a céghez tartozik néhány, több országra kiterjedő, gyorsan növekvő márka is, mint a Leffe és a Hoegaarden, illetve sok kiemelkedő helyi márka, mint a Bud Light, a Skol, a Brahma, a Quilmes, a Michelob, a Harbin, a Sedrin, a Cass, a Klinskoye, a Sibirskaya Korona, a Chernigivske, és a Jupiler.

Emellett a cégnek 50%-os részesedése van a Gropo Modeloban, Mexikó vezető sörgyártó cégében, mely a Corona márka globális tulajdonosa. További 27%-os részesedéssel rendelkezik a kínai Tsingtao-ban, amely névrokon sörmárkája az ország legkeresettebb prémium söre. Az Anheuser-Busch InBev a hagyomány és a minőség iránti elkötelezettsége a sörfőző tradícióban gyökerezik. Ez a tradíció az 1366-ban, Leuvenben (Belgium) alapított Den Hoorn sörgyárból, valamint a St. Louis-ban (USA) 1860-ban alapított Anheuser & Co. sörgyár úttörő szelleméből ered. A cég földrajzilag szerteágazó és kiegyensúlyozott, mivel a fejlett és fejlődő piacokon egyaránt jelen van, összesen 120 000 alkalmazottjával a világ 30 országában. Célja, hogy a legjobb sörgyár legyen egy jobb világban. Az előzetes kalkulációk alapján egy 2007-es egyesülés eredményeként a cég bevétele most elérte volna a 26.4 milliárd Eurót. További információért kérjük, látogasson el a cég honlapjára: www.ab-inbev.com

Kapcsolat