Jártunkban, keltünkben

Sör + jövő

Sörlap.Hu | 2012-02-06 11:38:12

2012 első design vásárán, február 12-én a Millenárisban egy látványos installáció részeként lehet megnézni a Heineken és a WAMP közös tervezői pályázatára készült majd két méter magas palackokat.

A holland sörmárka 2011 decemberében mutatta be azt a Limited Edition névre keresztelt multipack- sorozatot, ami négy egyedi grafikával ellátott alumínium palackot tartalmaz. A széria a design eszközét segítségül hívva jeleníti meg a márka történetét: felidézi a legelső, ma már legendás üveget, bemutatja a múlt egy fontos állomását, elvezet a jelenbe, a negyedik üveg pedig az elképzelt jövőt vetíti előre.

Ennek az üvegnek, a The Future-nek a megtervezésére a Heineken nemzetközi versenyt hirdetett, amibe a tervezők egy Facebook-alkalmazás segítségével kapcsolódhattak be a neten keresztül. A verseny célja, hogy kapcsolatot teremtsen a világ különböző pontjain élő tehetségek között. A nyertest 2012. márciusában egy neves, a design és a kultúra területén tevékenykedő szakmai zsűri választja majd ki. A győztes a 140 éves évfordulóra forgalomba kerülő ünnepi, limitált kiadású ajándékcsomagjában láthatja majd viszont alkotását, ami 2012. decemberétől kerül forgalomba szerte a világon.



A nemzetközi megmérettetéssel párhuzamosan, a Heineken és a WAMP közösen szervezett egy meghívásos pályázatot - ennek keretében öt kreatív szakember kapott felkérést egyedi palackkoncepciók megalkotására. Így Hitka Viktória képzőművész, Nagypál Dorottya üvegtervező, Tomcsányi Dóri divattervező valamint Flanek Péter és Kiss Miklós grafikus kaptak lehetőséget arra, hogy megmutathassák, hogyan képzelik a jövőt Heineken módra. A terveik alapján elkészülő majd két méter magas habkarton modelleket a február 12-én megrendezésre kerülő WAMP design vásáron lehet megnézni.

Nem ez az első alkalom, hogy a Heineken és a design világa találkozik. 2011 februárjában az STR üveg elnyerte a legnagyobb nemzetközi dizájn szervezet, az IF díját, nemrégiben pedig egy ezüst oroszlánt vitt el a 2011-es Cannes Lions díjátadásról, és egy Dieline díjat Chicagóból, ami a csomagolás-szakma egyik legnagyobb elismerése. Emellett ezüstérmes lett az ACDN-en és döntőbe jutott a New York Fesztiválon az alkoholos italok kategóriában.

Kapcsolat