Megkérdeztük...

Tervünk van a sörös kultúra fejlesztésére!

Sörlap.Hu | 2014-04-18 15:22:15

Egy héttel ezelőtt mutatta be nagyszabású rendezvény keretén belül a Heineken Hungária a külsőleg megújult, valamint portfóliójában gazdagodott Soproni sört. E jeles eseményen, a soproni városházán beszélgettünk Peresztegi Ágnes brand managerrel a Soproni jelenéről, jövőbeli terveiről, valamint a hazai sörös forradalomról, -kultúráról.

- Hová pozícionálható a mai hazai sörpiacon a Soproni?
- A Soproni a közép-árkategóriás szegmensbe tartozik, a prémium (ide tartozik a Heineken például) és a gazdaságos (pl. Arany Fácán) sörmárkákat tartalmazó kategóriák között helyezkedik el.

- Milyen tervek vannak a Sopronival a közeljövőben?
- Elsősorban arra törekszünk, hogy megerősítsük a Soproni márka piacvezető szerepét. Ezt két fontos úton próbáljuk meg elérni. Az egyik az, hogy szeretnénk érzelmileg még jobban kötni a márkához az embereket, másrészt pedig olyan új innovációkon dolgozunk, melyek új embereket tudnak megszólítani, illetve új fogyasztási alkalmakat tudnak nyitni.

- Jelenleg - a kézműves sörök megjelenésével - egy sörös forradalom zajlik Magyarországon. Hogyan értékeli ezt?
- Én személy szerint ezt üdvözítőnek tartom. Jelenleg ugyanis Magyarországon a sör kategória megítélése a borhoz képest gyengébb, hazánk még mindig erőteljes borkultúrával megáldott boros országként van elkönyvelve. Szinte mindannyiunknak van családi, érzelmi kötődése a borhoz, a szürethez, a borkészítéshez, viszont alig vannak azok, akik ismernék a sörkészítést, vagy akár a sör alapanyagait is. Ezen segítenek nagyon sokat a házi sörfőzdék valamint a kézműves sörök. A sör közelebb kerül a fogyasztókhoz, akik egyre többet szeretnének megtudni az italról, egyre jobban beleássák magukat a sörhöz kapcsolódó kultúrához. Mondhatjuk azt is, hogy a sör "trendibb" lesz, kitör a sztereotípiáktól hemzsegő tömegkategóriából.

- Van-e tervben a portfólió bővítése? Ismert tény, hogy külföldön a nagyobb sörgyárak is előszeretettel készítenek szezonális söröket, sokszor bátran kísérleteznek. Várható-e hasonló a Sopronival kapcsolatban?
- Mint piacvezető sörmárka, a Soproninak is vannak ilyen tervei, már a közeljövőre is. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a Soproni eddig is élen járt az új típusok piacra dobásával, elég csak feleleveníteni, hogy két évvel ezelőtt behoztuk a meggyes és szilvás Démon söröket, melyek annyira sikeresek lettek, hogy akkoriban bent tartottuk őket állandó termékként a portfólióban. Másrészt tudnivaló, hogy a szezonális sörökre még mindig nincs olyan kereslet, hogy megérje hosszútávon gyártani ezeket. Nem tudunk olyan mennyiséget eladni belőle, ami a gyártást gazdaságossá tenné. Jelenleg hatalmas a választék a boltok söröspolcain, egy-egy terméket nagyon komolyan be kell harangozni ahhoz, hogy erről tömegek értesüljenek és fel tudjuk kelteni az érdeklődésüket. Ráadásul ezek picit drágábbak - a kisebb mennyiség és a speciális alapanyagok miatt - is hagyományos társaiknál. Ettől eltekintve folyamatosan keressük azt, hogy mi az ami újítás, de egyben nagyobb keresletet is el lehet vele érni.


- Mi a véleménye a hazai sörös kultúráról?
- Hiányzik. Hiányoznak a rituálék, a plusz finomságok, amelyek például a bornál megvannak. Azt hiszem nem árulok el vele nagy titkot, ha elmondom: tervünk van a sörös kultúra fejlesztésére is. Piacvezetőként ugyanis akkor tudunk igazán sikeresek lenni, ha egy idő után a termékeink mögé sörkultúrát is építünk. Amikor egy nagy márka egy ilyen kezdeményezést felkarol - és ezt hitvallás szerűen teszi -, az egy robbanásszerű forradalmat indít el. Vannak már erre kezdeményezések itthon is, de látható, hogy az erőforrás hiány miatt nem tudtak eddig több millió emberhez eljutni ezek az üzenetek.

- Tervezi-e a Soproni a márka regionális erősítését a szomszédos országokban?
- Egyre többször felmerül ez a kérdés mostanában. Nem zárkózunk el tőle, de elsőként ki kell találni azt, hogy milyen formában tudjuk jól csinálni. Magyarországon van a márka mögött egy múlt, egy történelem, ami megadja az érzelmi kötődést. A kérdés az, hogy hová tudunk - például Romániában - pozícionálni egy magyar sört, tudván azt, hogy nincs mögötte meg az a kultúra, mint például a cseh, német vagy akár szlovák söröknél.

- Van-e kedvenc söre, sörtípusa?
- Érdekes alany vagyok. Nagyon sokáig nem szerettem a sört, de amikor ide kerültem a céghez, akkor elkezdtem kóstolgatni, próbálgatni őket - vajon mit lehet rajtuk szeretni. Az első nyáron jött az áttörés, amikor nagyon meleg volt és kint voltunk a fesztiválokon. Akkor életemben először esett jól egy sör. Azóta egyre többször iszom, s mivel alapvetően édesszájú vagyok, ezért a gyümölcsös sörök állnak hozzám közel - abból is a meggy és a körte. Minden, ami túl keserű és túl magas alkoholtartalmú, azzal még barátkozom.

Kapcsolat