Sörlap hírek

Sör és TV

Sörlap.Hu | 2014-07-10 18:59:33

Az idei második negyedévben többet tévéztünk, mint egy évvel korábban, a reklámok közül pedig a sörösek érték el legnagyobb arányban célcsoportjukat - derül ki egy, most napvilágot látott felmérésből.

2014 második negyedévében a magyar lakosság négy évesnél idősebb része naponta átlagosan 4 órát és 38 percet töltött tévénézéssel, ami éppen tíz perccel több a 2013 azonos periódusában mért értéknél - derül ki a Nielsen Közönségmérés összesítéséből. Folytatódott az az évek óta tartó tendencia, melynek során a nagy, országos kereskedelmi csatornák veszítenek pozíciójukból a kisebb, tematikus kábelcsatornák javára - persze ez utóbbiakat összességében tekintve.

A termékosztályok közül toronymagasan vezetett a sör, legalábbis a bruttó elérés, azaz a GRP nevű mutató alapján. Ez azt fejezi ki, hogy hány kontaktust ért el egy reklámfilm vagy kampány a vizsgált célcsoport százalékában. A GRP túllépheti a 100 százalékot, hiszen egy nézőt többször is elérhet egy szpot vagy egy kampány.

A sörkategória az idei második negyedben 16 281-es GRP értéket ért el, vagyis több mint dupláját a második helyen következő szénsavas üdítők 7666-os számának. A finomságok egyébként igen jól álltak, mivel a harmadik helyre a szeletes csokoládé, a negyedikre a puding és a tejdesszert került. A top 10-be az arckrém, a fogkrém, a joghurt, a hajfesték, a kávé és a női illatszer fért még be.

Kapcsolat