Sörlap hírek

Invented in Hungary: innovációból is jól jön egy kis hazai

Sörlap.Hu | 2018-02-15 16:35:47

A 100 százalékban magyar árpából készülő Soproni után itt a kizárólag hazai meggyet és bodzát tartalmazó Soproni Radler. A Heineken Hungária magyar beszállítókra építő üzletpolitikája nem csupán a hazai alapanyagokra terjed ki, hanem az egyéb szolgáltatásokra és az innovatív technológiákra is. A vállalat összes beszállítóinak jelenleg 85 százaléka magyar, arányuk tovább nőhet a jövőben – hangzott el a társaság beszállítói együttműködések témában megrendezett fórumán.

Tavasszal kerülnek a boltokba azok a meggy-citrom, illetve bodza-citrom ízű Soproni Radler, alkoholos és alkoholmentes sörök, amelyekhez kizárólag Magyarországon termett meggyet és bodzavirágot használ fel a Heineken Hungária. A hazai beszállítók előnyben részesítése az új Radlereknél logikus folytatása volt annak az üzletpolitikának, amely immár két éve, 2016 januárja óta írja elő a hazai árpa kizárólagosságát Magyarország legnépszerűbb sörében, a Soproni Klasszikusban.

"Beszállítók és nagyvállalatok egymásra vannak utalva a hazai piacon, ám kettejük együttműködését a gazdasági környezet is befolyásolja. Ezért érdemes ezt az együttműködést háromszögesíteni, a kormányt is bevonva. Közös érdekünk, hogy minél több magyar beszállító, minél nagyobb hozzáadott értéket képviselve kerüljön be a nagyvállalatok beszállítói láncába" - fogalmazott José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója. Hozzátette azt is, hogy az ágazati és a kormányzati szervezetekkel együttműködve szeretnék tovább erősíteni a hazai vállalkozások pozícióját a cég beszállítói láncában, lehetőség szerint tovább növelve részarányukat.


Erről José Matthijsse azon a rendezvényen beszélt, amelyen a Heineken Hungária a hazai beszállítók helyzetbe hozásának lehetőségeit vitatta meg a kormányzat, az érdekképviseleti szervek, továbbá legfontosabb beszállítóinak képviselőivel. Az eszmecserén Nagy István, az agrártárca parlamenti államtitkára elmondta: "A magyar kormány - a kis és középvállalkozások mellett - a hazai gazdaság fontos, nélkülözhetetlen szereplőiként tekint a nemzetközi nagyvállalatokra. Ezek nem csupán segítenek kijutni a magyar vállalkozásoknak az európai piacokra, hanem egész szektoruk modernizációját is előmozdítják. Azok a hosszútávú együttműködések, amelyeket a magyar vállalkozások a nagyvállalatokkal kialakítanak, biztosítják azt a biztonságot és stabilitást, ami elengedhetetlen a fejlődésükhöz."

A Heineken Hungária nem pusztán az alapanyagokat szerzi be Magyarországról, a cég beszállítói kapcsolatai ennél jóval tágabb körre terjednek ki. A vállalat összes beszállítóinak 85 százaléka magyar, ami azt jelenti, hogy például a belföldi és részben a külföldi szállítást is hazai fuvarozócégek végzik. A soproni Kovács Trans 2000 Kft. - amelynek vezetője szintén jelen volt a megbeszélésen - 1990 óta partnere a Heineken-nek, részben ennek a hosszútávú együttműködésnek köszönhetően tudott egyszemélyes vállalkozásból 33, korszerű kamionból álló flottát építeni. Ugyancsak magyar beszállítótól, a Flowsystems-től származik a sörfőzésnél alkalmazott innovatív technológia: például a Soproni Óvatos Duhaj hidegkomlózásához használt komlórakéta. De ebbe a kategóriába sorolandó a céges autóflottát működtető, felhőtechnológián alapuló flottaüzemeltető rendszert biztosító feltörekvő hazai start-up, a Vemoco is.


"Mintaértékűnek tartom azt a beszállítói politikát, amit a Heineken megvalósított Magyarországon az elmúlt évtizedekben. Hosszútávú együttműködéseket alakítottak ki magyarországi vállalkozásokkal tevékenységük szinte minden területén, ezzel pedig a feldolgozott, hazai innovációt is tartalmazó termékek piacra jutását segítették elő" - mondta el a fórumon Éder Tamás, a Nemzeti Agrárkamara Élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.

Kapcsolat