Úgy tűnik, hogy a legismertebb cseh söróriás, a Pilsner Urquell is belátta: a hagyományos lagerek mellett egyre többen kíváncsiak a különlegesebb karakterű sörökre. Legalábbis erre enged következtetni legutóbbi lépésük, mellyel új márkát honosítottak meg a csehországi sörpalettán.

A nemrégiben piacra dobott Fénix-szel az egyes számú cseh sörgyár megpróbálja kihasználni azt a néhány éve létező, minisörgyárak által gerjesztett boomot, amely alapvetően szabta át a csehek sörfogyasztási szokásait. A február 29-én bemutatott új sör a cég PR-anyaga szerint egyedi recept alapján készült.

S hogy mit is jelent az egyedi recept és a hozzá tartozó különleges ízvilág? Nem mást, mint egy belga fehérsört utánzó, alsóerjesztésű, narancsos-korianderes ízesítésű búzasört. A tavaly ősszel beharangozott új pilzeni márka elsősorban nem más, mint válasz a másik nagy cseh sörcég, a Staropramen tavaly piacra dobott új termékére, a Lemon Cool nevű gyümölcsös sörre.

A marketingesek által hangoztatott szöveg – “alapos munkával előállított, könnyű, friss sörünk egyesíti a tradíciót és a modern világot” – egy rendszer- és tájidegen sört próbál csatába küldeni, hogy felvegye a harcot és a versenyt a Černa Hora-i, vagy épp a náchodi (Primátor) búzával. Hogy sikerül-e? Azt az idő és a kritikus fogyasztók tömege eldönti.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.